Counter

Friday, June 11, 2010

2010_Sibuk @ Buat-buat Sibuk?


Sekarang di pejabat proses Retender untuk pakej-pakej lebuhraya yang telah mutual termination. Semua orang sibuk. Riuh office dari HQ KT staff & boss dan juga dari Pakej turut berkampung di office KL. Ada juga kakitangan perunding turut sama berkhemah menyiapkan dokumen tender pakej-pakej yang ditamatkan secara persetujuan ini.

Memang busy. Office buka 8 pagi sampai ke 10 malam. Bermacam-macam makanan dijamu. Pizza, KFC, makan alacarte dan lain-lain lagi. Hari Keputeraan Agung pada hari Sabtu juga turut disapu bersih demi menyiapkan kerja-kerja tersebut. Suasana yang jarang-jarang berlaku di pejabat ini.

Apa yang aku ingin kongsikan ialah mengenai perancangan kerja. Kerja-kerja yang kita terima kadangkala memang banyak. Masa untuk menyiapkannya juga terlalu singkat. Tetapi, jika kita lihat kerja-kerja terbabit dari di luar lingkungan(ayat RTM) pastinya kita boleh berfikir kerja mana yang boleh di dahulu dan dikemudiankan. Kadangkala suasana kecoh je lebih tapi hurahara yang berlaku kadangkala takda apapun. Bak kata pepatah 'Bertelur sebiji Riuh sekampung'.

Aku tergolong dalam kategori tengah-tengah.. Sibuk walaupun susasana sibuk, tapi tak la sibuk sangat. Hehehe. Bijak sikitla. Bukan ambil kesempatan, tapi planning buat keje sikit-sikit dari awal.

Selain sibuk bekerja, sibuk juga mencari barang-barang keperluan baby. Stroller, Bouncer, barang-barang lain untuk baby. Semuanya bertujuan nak sambut anak pertama. Ini lagi sibuk dari kerja di office.

Walaupun kita sibuk, kita kene ingat orang yang disayangi. Isteri, Pakwa, Makwa, Ayah & Emak serta keluarga. Baru kita dimotivasikan dengan pengorbanan mereka.

Ada boleh pilih anda di golongan mana?. Saranan dari aku, apa yang korang buat, tak payah wayang sangat @menunjuk-nunjuk atau 'poyo-yo-oo'. Planning dulu k. Sibuk memang dah normal dalam kerja atau kehidupan peribadi.

Enjoy kehidupan yang pendek di muka bumi dengan menambah nilai sesuatu perkara yang kita lakukan dengan amalan dan niat tulus!!

0 comments:

Post a Comment