Counter

Saturday, December 19, 2009

Kerja Untuk Hidup



Sejak azali lagi sudah menjadi lumrah dan tanggungjawab mencari rezeki atau kata lain bekerja..Kerja untuk hidup & Hidup untuk bekerja..Dua perkataan yang berbeza maksud & membawa pengertian berbeza kepada setiap individu. Kadangkala apa yang kita kerjakan atau dipertanggungjawabkan pada diri kita menjadi tekanan dan sudah lumrah habuannya pasti wang.. Berbaloikah kerja kita sekarang ni? atau patutkah kita bertukar kerja demi mendapat imbuhan yang lebih banyak atau peluang yang kita bakal perolehi itu hanya bersifat sementara dan tiada kelangsungan yang lama?

Hijrah atau perpindahan membawa maksud besar kepada golongan yang makan gaji...implikasinya amat besar kepada keluarga, bakal membawa kebaikan yang bersifat berkekalan atau jika malang merugikan diri apabila dicongkak atau dicatur-catur semula.

Hidup bebas hutang, hidup dengan kemewahan adalah impian setiap manusia yang ada dimuka bumi. Seperti mereka juga aku juga menyimpan hasrat & matlamat demikian. Usaha masih belum cukup masakan mimpikan harapan setinggi langit. Rezeki pasti datang dengan usaha yang gigih dan kerja keras beserta kebijaksanaan. Ciri-ciri mencari kemewahan telah ada, tapi usaha belum gigih. Yang pasti adalah pasang impian yang tinggi berserta Doa pada Allah S.W.T dan usaha keras, Insyallah pasti tercapai. Keep it Up! Life must go on..

0 comments:

Post a Comment