Counter

Wednesday, December 30, 2009

Tahun Baru 2010


Dengan rasa rendah diri aku merasakan tahun 2009 banyak mengajar aku erti hidup sebenar. Erti hidup yang baru aku terokai iaitu alam rumahtangga. Alam baru ini mengajar aku erti kesabaran & ketenangan dalam melayari hidup.


Harapan 2010 adalah satu, mengurangkan sikap amarah & lebih cool. Aku nak cukupkan sembahyang harian yang kadangkala "ronggak" kerana urusan dunia, aku kesal. Menjadi papa kepada bakal anakku dan juga menjayakan beberapa projek "istimewa" yang tertangguh kerana faktor jarak & masa yang aku tumpukan.


Allah tempat ku mengadu & Allah juga tempat kita memohon sesuatu. Kejayaan & kegagalan datang dari Allah setelah usaha yang dilakukan. Setimpal atau tidak pemberian dariNya, nilailah diri kita.

0 comments:

Post a Comment