Counter

Saturday, December 11, 2010

2010 MAHA @ MAEPS

Di kesempatan pameran MAHA berlangsung, aku, wife & baby danish ambill kesempatan ke sana 3 kali berturut. Dengan trip yang di atur berlainan masa dan tujuan. 1st trip : 4 hour sebelah petang just for tinjau-tinjau apa yang menyebabkan ramai manusia ke MAHA pada weekend yang menyebabkan jam sekeliling Serdang. 2nd trip : Bisness trip with friends. 3rd trips pergi sebelah petang juga sampai ke malam dan last trips : for fishing tournament.





Rakyat Malaysia dahagakan aktiviti-aktiviti santai dan kekeluargaan. Bawa anak-anak, bawa family dari kampung dan aktiviti-aktiviti santai yang lebih kepada aktiviti berjalan sambil melihat serta membeli barangan dengan kadaran berpatutan. Thats why MAHA popular among makcik-makcik dan keluarga yang aturkan trip rombongan ke sana. Kan cuti sekolah, maka mak & ayah pening la nak bawak anak-anak ke mana, MAHA la tempatnya. Mana lagi tempat family di Malaysia selain shopping mall serta jom xheboh tentunya pameran macam ni la. Yang berada boleh ke Luar Negara atau jalan-jalan makan angin..tetapi inilah pilihan yang tiada option di kalangan family di Malaysia selain terperap di rumah.








Just for sharing information : MAHA dianjurkan setiap 2 tahun sekali. Menghimpunkan penggiat industri berasaskan pertanian. Segalanya ada di sini. Dari haiwan ternakan untuk dijual, pameran segala macam haiwan dan untuk dijual, jualan barangan produk pertanian dan macam-macam lagi. MAHA adalah merupakan pameran pertanian terbesar di ASIA Tenggara or ASia. 1 hari xcukup layan semua tempat.











Anyway kami amat happy bersantai di pameran ini.
Pros: Pameran yang mengujakan untuk di lawati. One stop centre untuk bersantai.
Cons: Parkir yang amat jauh sekali. atleast 1km berjalan yup maybe more. Senaman untuk kuruskan perut anda.

2 comments:

NUANISA said...

cutenye your baby and oso your wife :p..kita pon g MAHA hari tu..too much people..tapi sempat beli orkid kalau tak balik tgn kosong..dah la penat..kami pergi hari ahad..terlalu ramai manusia..huhu

matapedang said...

thanks nisa.. memang sesuai kpd org yg dah ada rumah sendiri beli segala mcm pokok...anyway MAHA 2012 will be back... :)

Post a Comment