Counter

Monday, December 13, 2010

++Hitam Putih Kehidupan++

Lagu ini sangat menyimpan seribu kenangan kepadaku. Laguni memberi semangat padaku ketika mengulangkaji peperiksaan dan dikala lampu dorm asrama STTJ ditutup sambil dengar walkman. Biasanya laguni akan dimainkan oleh radio-radio kerajaan time tengah malam. Lagu ini penuh dengan nasihat dan tauladan agar kita tabah hadapi hidup di dunia ini.
Sheila Majid among my favourite local artist yang sangat sesuai menyanyi lagu-lagu slow macam ini. Legend yang sukar dicari.
Aku pun taktau kenapa aku suka sangat laguni.. rasa makin tua bila dengar lagu ni sebab laguni telah hampir 11 tahun dari last last recall aku dengar masa student dulu pada tahun 1997. Wah sangat suka serta mengujakan aku menghargai setiap saat aku hidup di muka bumi Allah ini.
Teringat ayah, emak, keluarga, isteri serta anak. Teringat saat masa kecil dan masa satu family rapat....Sangat menginsafkan dan baru aku teringat banyak kesilapan serta kelekaan hidup di dunia.
Aku sayangkan Isteri, Anak, Ayah & Ibu. Terfikir bila diorang dah xda.....wargghhhh..

0 comments:

Post a Comment